Hej 2020 - dags att spotta i nävarna

Japp så var året här. Det som ser så snyggt ut i skrift; 2020!

Frågan är vad man ska hitta på med detta året. För visst vore det väl skittrist att bara köra på som vanligt och bara trampa igenom året på ren rutin. Nej, jag vill att det här året ska stå ut, glittrande, spännande och året där jag tog ett kliv framåt.

En bra start är att fundera på vad jag vill framåt - och tada! - jag har en lista:

  •  Gå ned de där jobbiga extra kilona, gå ned exakt 5 kilo.
63 kilo är en bra siffra för mig. Då sitter min garderob som en smäck och jag slipper stå och glo i garderoben för att till slut inse att jag inte har något att ta på mig. Men det är inte sant, jag har otroligt mycket kläder, snygga coola och klassiska. Men när de stramar och ger mig tantrumpa och bilringar, sån nej, det är väl klar att jag inte har något att ta på mig. Så det är en miljögärning att gå ned fem kilo så att jag slipper köpa nya kläder.


Övriga mål för 2020 är dessa:

  • Bestämma mig hur jag ska göra med jobbet
  • Börja träna igen
  • Skriva den där boken jag vill få ur mig
  • Renovera klart huset på Orust


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lätt eller blytungt?

Mer inspiration kring fasta