Lätt eller blytungt?

Första dagen gick i tomatsoppans tecken.  Orkade inte riktig räkna kalorier men gissar att jag höll mig under 500 kalorier iallafall.
Frukost hoppar jag nästan alltid över numera men lunchen blev en hemmagjord tomatsoppa. Faktiskt väldigt god på en lök, vitlök, chili samt 1 tsk olja som detta puttrade i, sen två buljongtärningar och två krossade tomater och vatten.
Mellanmål en grape och så samma till middag. Hade en pyttebit feta som jag smulade i samt tog en liten knäckis med en liten ostskiva på. Och så te, alltid te numera och alltid det fantastiska Chai-teet som jag bara älskar. Och så två små rutor mörk choklad till det.

Idag var det lite tyngre, jag var vrålhungrig när jag kom hem vid två. Så jag gjorde en omelett på vitorna ( någon i familjen hade gjort creme brule på äggulorna i helgen) och fräste upp gullök, två tomater, vitlök och chili i en tsk olja.  Och nu lurar jag på middagen, jag är såååååååå sugen på kött! Kanske blir det en köttfärssås med såna där noll-kalorier nudlar? Eller kyckling och sallad? Får se.
UPPDATERING:
Okej, det bidde kyckling och sallad på näve spenat, rödlök och en morot. Faktiskt mumsigt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej 2020 - dags att spotta i nävarna

Mer inspiration kring fasta